40 milliárd forint közpénzbe kerül, hogy a kormány megmenti a Magyar Vagont
A cégből 2022 óta tízmilliárd forint osztalékot vettek fel a magántőkealapok mögé rejtőző tulajdonosok.
A cégből 2022 óta tízmilliárd forint osztalékot vettek fel a magántőkealapok mögé rejtőző tulajdonosok.
A „gyártásban lévő projektek” átütemezése miatt 11 munkavállalójátót kellett megválnia a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nek – közölte a társaság vezetése az után, hogy a kiderült: több alkalmazottnak felmondtak, az ukrajnai háborúval összefüggő, „az alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek” miatt. A részben orosz érdekeltségű cég tulajdonosi körében ott van Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt nagykövet, üzletember, a kormányszóvivő férje is, akit lehetséges új honvédelmi minisztereként is emlegetnek.
Több dolgozójának is felmondott a napokban a közvetve orosz tulajdonosi hátterű Dunakeszi Járműjavító Kft., de titkolják, hogy mennyien kerülnek lapátra az ukrajnai háborúval összefüggő, „az alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek” miatt. A cég tulajdonosi körében ott van Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt nagykövet, üzletember, a kormányszóvivő férje, akit legújabban az ötödik Orbán-kormány lehetséges új honvédelmi minisztereként is emlegetnek.
Újabb fokozatba kapcsolt a magyar kormányfő középhatalmi törekvéseiben, ennek része, hogy magyar tőkével száll be globális üzletekbe.
A piac alakulásának függvényében több embert is felvehetnek a vállalathoz.
Június végére megérkezik Egyiptomba az első adag abból az 1300 vasúti kocsiból, amelyeket az orosz Transzmasholding magyarországi leánya szállít le – amelyben tulajdonrésze van a magyar kormányszóvivő férjének.
Hiába, hogy éppen az 1300 vasúti kocsira szóló tender miatt próbálja orosz kézbe adni a kormány a járműjavítót, a Transzmaszholding közleménye már nem említi azt. Pedig Magyarország még hitelt is ad az üzlethez.
A tulajdonos-dolgozóknak vétójoguk van, az állami tulajdonos ezt próbálta elvenni tőlük.